|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра педагогічної майстерності та менеджменту імені І.А. Зязюна >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
27 Каришинські читання >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/15434
|
Назва: | Деякі аспекти розвитку університетської технічної освіти |
Автори: | Мельник, Т.В. Школьнікова, Т.В. |
Ключові слова: | технологічна освіта освіта університет |
Дата публікації: | 2020 |
Короткий огляд (реферат): | У нинішніх умовах не викликає сумніву визначна роль фундаментальних дисциплін у підготовці кваліфікованих і конкурентоздатних фахівців, тому що сучасна освіта повинна не тільки забезпечити студентів сукупністю професійних знань, а й сприяти формуванню у них достатнього рівня соціальної зрілості, швидкої адаптації до умов практичного середовища, високої ефективності в обставинах невизначеності, постійного оновлення набутих знань протягом усієї трудової діяльності.
Ці дисципліни і називаються фундаментальними тому, що вони сприяють формуванню системного, логічного мислення майбутніх фахівців, умінню виявити проблему, проаналізувати її, знайти оптимальні рішення, привчають до самостійної роботи. Опанування фундаментальними законами дозволяє спеціалістам глибше розуміти технологічні процеси і вміти ними керувати.
Наразі спостерігається тривожна тенденція щодо зниження уваги до фундаменталізації освіти в Україні. Так, у нових стандартах освіти з напрямку «Хімічна технологія» на дисципліну «Загальна та неорганічна хімія», яка для технічних вишів є фундаментальною поряд із фізикою і математикою, передбачено лише 4-6 кредитів на один семестр. Внаслідок цього деякі важливі теми суттєво скорочені. Цей факт, як і зниження рівня підготовки з хімії у загальноосвітніх навчальних закладах, викликає стурбованість та здивування, тому що декілька років тому фундаменталізацію освіти вважали обов’язковою умовою інтегрування української освіти у Європейське освітній простір. До недоліків навчальних програм з хімічних спеціальностей можна віднести: зменшення кількість годин для лабораторних робіт; відсутність виробничої практики на хімічних підприємствах чи лабораторіях, а також брак вільного вибору дисциплін, які студент бажає вивчати. |
Опис: | Мельник Т. В. Деякі аспекти розвитку університетської технічної освіти / Т. В. Мельник, Т. В. Школьнікова // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» (XXVІІ КАРИШИНСЬКІ ЧИТАННЯ) (м. Полтава, 28-29 травня 2020 р.) / За заг. ред. проф. М. В. Гриньової. – Полтава: Астрая, 2020. – С. 278-279. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/15434 |
Розташовується у зібраннях: | 27 Каришинські читання
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|