DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра педагогічної майстерності та менеджменту імені І.А. Зязюна >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
27 Каришинські читання >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/15149
|
Назва: | Щодо синергетичноі парадигми освіти |
Автори: | Романенко, Ю.А. |
Ключові слова: | освіта синергетична парадигма |
Дата публікації: | 2020 |
Короткий огляд (реферат): | Перед суспільством постає проблема формування нової людини, яка відповідала б новим умовам існування соціуму й світу, що глобалізується: з обов’язковою здатністю до творчості й інноваційності. Тому сучасна філософія освіти має окреслити нову синергетичну парадигму освіти.
З точки зору синергетики розвиток особистості постає як постійний рух, в якому хаос, випадковість, створення/руйнування, проходження точок біфуркації тощо є природними станами системи, що, послідовно змінюючи один одного, вибудовують безперервний ланцюг перетворень. Основоположною складовою синергетичної парадигми в педагогіці є принцип самоорганізації складної системи. Відкритість системи розуміється як здатність кожної з її підсистем до обміну інформацією із зовнішніми по відношенню до системи середовищами. Нерівноважність у координатах синергетичної системи має цілеспрямовано використовуватись в системі суб’єкт-суб’єктних відносин учителя й учня для організації бажаних змін. |
Опис: | Романенко Ю. А. Щодо синергетичноі парадигми освіти / Ю. А. Романенко // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» (XXVІІ КАРИШИНСЬКІ ЧИТАННЯ) (м. Полтава, 28-29 травня 2020 р.) / За заг. ред. проф. М. В. Гриньової. – Полтава: Астрая, 2020. – С. 89-91. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/15149 |
Розташовується у зібраннях: | 27 Каришинські читання
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|