DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2019(5) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/14062

Назва: Сучасна освіта у вимірах світового соціокультурного простору
Автори: Васюк, Ю.
Ключові слова: сучасна освіта
соціокультурний простір
самовизначеність особистості
вітчизняне суспільство
інформаційне суспільство
суспільство знань
Дата публікації: 2019
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано та досліджено стан розвитку сучасної освіти в Україні. Обґрунтовано вплив сучасної освіти на самовизначеність особистості у вимірах світового соціокультурного простору і вітчизняного суспільства. Досліджено та потрактовано такі терміни як «суспільство знань», «інформаційне суспільство», «постіндустріальна стадія суспільного розвитку», «людина інформаційна», «мережеве суспільство». Розглянуто положення про те, що для того, щоб зайняти певну позицію у соціальній структурі та на ринку праці в обставинах трансформаційного суспільства, у якому соціальні та економічні умови життя є нестабільними, особистості необхідно постійно підвищувати рівень професіоналізму, доводити свою компетентність та демонструвати власну конкурентоспроможність, тому сучасна освіта нині перестає трактуватися як досягнення певного рівня знань, а розглядається з позицій «неперервності впродовж життя», що має на меті розвиток особистості, формування її духовності й культури, планетарного мислення, професійної компетентності. Доведено, що нині актуальними тенденціями розвитку світової й національної освіти є: упровадження нових телекомунікаційних моделей освіти; збільшення термінів навчання й підготовки кваліфікованих фахівців; розширення академічних свобод, демократизація освіти, її гуманізація та гуманітаризація; підвищення транскордонної освітньої мобільності; розширення впливу громадської думки на прийняття управлінських рішень в освітній сфері; зростання індивідуалізації освітніх маршрутів (навчальних траєкторій), внутрішньої інтелектуальної та зовнішньої освітньої мобільності. Проте соціальна структура українського суспільства, яка охоплює не лише сферу споживчого ринку, а й усі основні напрями суспільної життєдіяльності, зокрема систему ціннісно-нормативних регуляторів діяльності й поведінки всіх категорій населення, часто не сприяє розвиткові освіти, а навіть гальмує його.
Опис: Васюк Ю. Сучасна освіта у вимірах світового соціокультурного простору / Ю. Васюк // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта: наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2019. – Вип. 5. – С. 102-108.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/14062
Розташовується у зібраннях:2019(5)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
VASYUK.pdf142,65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок