|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Рідний край >
2010(1) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/1405
|
Назва: | Болюх як бароко |
Автори: | Орлова, О.В. |
Ключові слова: | Микола Болюх бароко |
Дата публікації: | 2010 |
Видавець: | Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка |
Короткий огляд (реферат): | На густо населених картинах Миколи Болюха кожен зайнятий своєю справою: вершник гарцює, генерал воює, жінки чекають, хлопці мріють, янголи літають. Усе начебто правильно, але не зникає відчуття, що десь ховається підміна: і вершник з папіросної коробки, і хлопці підстаркуваті, і жінки
занадто покірні. Чи не та це тотальна іронія,
якою так пишається постмодерне воїнство? Суміш іронії та небесних висот як міцний емоційно-інтелектуальний коктейль із
терпким присмаком таємниці лоскоче нерви,
збуджує уяву, посилає творчі імпульси.
Микола Федорович любить повторювати,
що його справа – писати, а не пояснювати, бо кожен глядач має право на своє розуміння й
свої асоціації. Це твердження цілком збігається із законами мистецтвознавчої школи
рецептивної естетики, що активно відстоює
права людини, яка сприймає художній твір. Художник любить бароко, не те далеке, покручене декораторами французьких монархів, і не те безмежне слов’янське, що розлилося
риторикою повчання. Бароко в Болюха – це ажурне плетиво образів неправильної форми, композиційна асиметрія, не прийнята реалізмом, тотальна іронія, що вбиває
романтику, це чорні перлини філігранних ідей, це різома думок... |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/1405 |
Розташовується у зібраннях: | 2010(1)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|