DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2019(74) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/13940

Название: Морально-етичні аспекти педагогічної діяльності викладача Полтавського ІНО І. Я. Чаленка
Авторы: Мірошниченко, В.
Ключевые слова: мораль
етика
розумово-інтелектуальний тип
серцево-вольовий тип
формування особистості
емпатія
виховання
чесноти
Issue Date: 2019
Краткий осмотр (реферат): Дослідження історії педагогічної думки в Україні продовжують відроджувати із небуття забуті імена своїх попередників. За роки незалежності так вийшли із забуття педагоги М. Куліш, В. Науменко, Д. Неплій та інші. Ім’я професора І. Чаленка теж належить до цієї когорти. Дана публікація є першим комплексним науковим дослідженням педагогічного спадку І. Чаленка на теренах України за останні десять років. Автор аналізує наукові праці дослідника, які хронологічно належать дореволюційному періодові, а також нечисленні статті радянської доби, вказуючи на те, що сам І. Чаленко не зрікається своїх теорій, а навпаки намагається їх адаптувати і в умовах побудови радянської так званої «масової школи». Особлива увага автором звертається на характеристику І. Чаленком виділених ним самим двох універсальних психологічних типів особистості: розумово-інтелектуального та серцево-вольового. Автор припускає, що особливості формування особистості, які наводить І. Чаленко були використані ним і в процесі складання професіограми педагога радянської школи. У доробку акцентується увага на ідеї І. Я. Чаленка про наявність у педагога такої важливої риси, як повага до дітей, а особливо повага до їх поглядів, думок і переконань. На думку викладача, в учнях необхідно уміти розгледіти органічну особистість, яку не можна «ламати» тільки через те, що її система морально-етичних координат розбігається із системою поглядів наставника. Педагог, насамкінець, теж може помилятися. Але донесення до учня вірної позиції, може мати місце лише за умови, що учитель уміє переконувати і аргументовано наставляти. Автор переконаний, що творча спадщина професора Івана Чаленка може бути перспективною темою для подальших досліджень в царині педагогіки, етики та історії античної філософської традиції.
Описание: Мірошниченко В. Морально-етичні аспекти педагогічної діяльності викладача Полтавського ІНО І. Я. Чаленка / В. Мірошниченко // Педагогічні науки : наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – 2019. – Вип. 74. – С. 111-114.
URI: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/13940
Appears in Collections:2019(74)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MIROSHNICHENKO.pdf142,94 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback