|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2019(73) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12860
|
Назва: | Становлення соціально-педагогічних установ для безпритульних та бездоглядних дітей в Україні (20 – 30-ті рр. ХХ століття) |
Автори: | Фазан, В.В. |
Ключові слова: | соціально-педагогічні установи діти безпритульні бездоглядні бездомні Україна |
Дата публікації: | 2019 |
Короткий огляд (реферат): | У статті схарактеризовано види та проаналізовано зміст діяльності соціально-
педагогічних установ для безпритульних і бездоглядних дітей в Україні в 20 – 30-
ті рр. ХХ століття. З’ясовано, що ще на початку ХУІІІ століття фахівцями було
зроблено перші спроби щодо визначення таких понять, як «безпритульність» та
«бездомність». До безпритульних належали діти-сироти та діти, що не мали засобів
до існування. Під бездомними розумілися діти вулиці. Установлено, що у 20 – 30-ті
рр. ХХ століття у вітчизняній педагогіці вже достатньо детально розкривається суть
понять – дитяча «бездоглядність», «безпритульність» та «бездомність». Під кате-
горією «бездомних дітей» розумілось дитяче населення, позбавлене житла та при-
тулку. Таких дітей в Україні в окреслений період нараховувалось не так багато.
Як стверджують архівні матеріали, до «бездоглядних» належали діти, які
мали батьків, але не отримували необхідного нагляду, допомоги, опіки та
притулку з їхнього боку, або з боку тих осіб, які їх замінювали, і знаходилися
в умовах, які згубно впливали на їх моральні якості та стан здоров’я. До категорії «безпритульних дітей» належали неповнолітні, які ще не досягли 17-ти років і були залишені батьками або особами, котрі їх замінюють, напризволяще, знаходилися в умовах, які негативно впливали на їх фізичне й психічне здоров’я, не мали постійного місця проживання, займалися жебракуванням. До цієї категорії дітей також належали сироти та напівсироти.
Як свідчать науково-педагогічні джерела, в 20 – 30-ті рр. ХХ століття існувало три категорії безпритульних дітей. Це: діти, що перебували в даному стані недовго і не викликали труднощів для педагогічної роботи; діти, які вже мали асоціальні звички, і професійні правопорушники, котрі вимагали цілеспрямованого педагогічного впливу і спеціальних умов існування. До соціально-педагогічних установ, які вели активну боротьбу з дитячою безпритульністю, бездоглядністю та бездомністю в 20 –30-ті рр. ХХ століття належали: профілактичні установи (їдальні, дитячі містечка, притулки, ночліжки, гуртожитки тощо); установи для вивчення й надання допомоги неповнолітнім (приймальники-розподільники, колектори, дитячі заклади при фабриках і заводах); стаціонарні установи (дитячі будинки різних типів). |
Опис: | Фазан В. В. Становлення соціально-педагогічних установ для безпритульних та бездоглядних дітей в Україні (20 – 30-ті рр. ХХ століття) / В. В. Фазан // Педагогічні науки : наук. журн. / гол. ред. М. І. Степаненко ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2018. – Вип. 73. – С. 116-121. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12860 |
Розташовується у зібраннях: | 2019(73)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|