|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2018(4) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12384
|
Назва: | Етнопедагогічні аспекти курсу «дизайн та монументально-декоративне мистецтво» |
Автори: | Гервас, О. |
Ключові слова: | народна педагогіка етнопедагогіка дизайн монументально-декоративне мистецтво професійна підготовка дизайнерів трипільська культура |
Дата публікації: | 2018 |
Короткий огляд (реферат): | У статті визначено, що особливої у уваги потребує заслуговує питання розв’язання завдань етнопедагогіки засобами етнодизайну. Етнодизайн розглянуто як багатогранне поняття, формотворення і декор з урахуванням національних традицій, що гармонійно інтегрує в собі духовні, культурні, мистецькі, художні, проектні, технічні та етнонаціональні чинники як джерело духовного потенціалу особистості, в якому поєдналися традиційне декоративно-вжиткове мистецтво і сучасні промислові технології. Акцентовано, що в умовах сучасного українського суспільства і освіти, зорієнтованих на розвиток творчої особистості, вихованої на гуманістичних цінностях з урахуванням надбань національної культури, професійна підготовка студентів спеціальності «Професійна освіта. Дизайн» має здійснюватись на засадах етнодизайну.
Прикладами реалізації проблеми визначено введення до змісту навчальних програм дисциплін розділів та тем етнодизайнерського спрямування: у програмі дисципліни «Дизайн та монументально-декоративне мистецтво» фахової підготовки у змістовому модулі «Монументально-декоративне мистецтво» декілька тем пов’язано із українським етнодизайном. Метою цієї дисципліни є не тільки вивчення, систематизація і поглиблення знань із сучасного дизайну, монументально-декоративного мистецтва, українського етносу, а й піднесення рівня національної свідомості та духовності.
З’ясовано, що вивчення студентами спеціальності «Професійна освіта. Дизайн» досягнень Трипільської культури та виконання практичних робіт із виготовлення елементів художньо-естетичного предметного середовища якісно вплинуло на формування проектної художньо-естетичної культури, національної самосвідомості та стало складником їхньої професійної підготовки.
Доведено необхідність використання групових форм роботи та їх організації у процесі етнодизайнерської діяльності, залучення студентів до творчих об’єднань (лекційні заняття в музеях, майстер-класи народних майстрів, участь у виставках, етнофестивалях, конкурсах) та співпраця в системі дизайн-освіти. |
Опис: | Гервас О. Етнопедагогічні аспекти курсу «дизайн та монументально-декоративне мистецтво» / О. Гервас // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта: наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2018. – Вип. 4. – С. 54-61. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12384 |
Розташовується у зібраннях: | 2018(4)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|