DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
Проектування позитивного життєвого простору особистості >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12320

Назва: Європейське мистецтво в сучасному історичному просторі
Автори: Бабенко, В.С.
Ключові слова: Європа
мистецтво
сучасність
історичний простір
Відродження
Дата публікації: 2019
Короткий огляд (реферат): Тривалий час в мистецтвознавстві превалювала думка, що Відродження є поверненням до ідеалів елліністичної епохи. Її естетичні та інтелектуальні набутки саме в Ренесансі начебто знайшли гідне втілення на якісно новому етапі розвитку суспільства, відкинувши як анахронізм інтелектуальні набутки епохи Середніх віків (до речі термін «Середні віки» виник в добу середньовіччя і визначав ті віки, що знаходяться посередині між першим і другим пришестям Месії). Але саме за доби Ренесансу ми спостерігаємо синкретизм естетики, як елліністичної так і середньовічної, в контексті їх якісно іншого сприйняття на новому етапі розвитку суспільства. Неможливо двічі увійти в одну й ту саму воду і тому те, що сприймалось у подальшому дослідниками як відродження ідеалів античності за часів Ренесансу, насправді було долученням елементів нововідкритої сукупності артефактів античності до існуючої структури інтелектуальної сфери, як однієї з її складових, можливої, але не обов’язкової. Показово, що ця «зацікавленість» античною культурою стала актуальною саме тоді, коли внаслідок розвитку власної культури Європа стала здатна її сприйняти і належним чином оцінити. Для нас найсуттєвішим в контексті сказаного є зазначити, що саме артефакти античної культури в ментальному просторі Ренесансної культури відразу сприймалися як паралельна реальність, тобто – мистецтво «окреме» і самодостатнє – як підґрунтя і передумова для якісно нового бачення артефактів мистецтва і загалом феномену мистецтва, котре не підпадало «без залишку» під релігійну та під побутово-функціональну сукупність принципів його сприйняття і відразу поставало як паралельне і «необов’язкове» до них мистецтво.
Опис: Бабенко В. С. Європейське мистецтво в сучасному історичному просторі / В. С. Бабенко // Проектування позитивного життєвого простору особистості : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 18 – 19 квітня 2019 р., Полтава / [упоряд. О. І. Березан]. – Полтава : ТОВ «АСМІ», 2019. – С. 50-52.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12320
Розташовується у зібраннях:Проектування позитивного життєвого простору особистості

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Babenko.pdf606,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок