DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2018(3) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/11358

Назва: Профорієнтація як шлях до успішного професійного самовизначення особистості
Автори: Гриньова, М.В.
Ханнанова, О.Р.
Ключові слова: природничий факультет
учнівська молодь
вибір професії
професійне самовизначення
профорієнтація
профорієнтаційна робота
профорієнтаційні заходи
Дата публікації: 2018
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто роль закладу вищої освіти у процесі професійного самовизначення учнівської молоді. Проведено аналіз результатів досліджень у даній галузі. Розкрито структуру системи профорієнтаційної роботи, що здійснюється колективом природничого факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка. Окреслено основні напрями проведення профорієнтації. Зазначено, що успішність профорієнтаційної роботи залежить від комплексності та системності підходу до здійснення цього процесу. Висвітлено особливості співпраці з управліннями освіти міста Полтава, районів Полтавської області, державної служби зайнятості, засобами масової інформації щодо організації спільних профорієнтаційних проектів та заходів. Зображено результати вступної кампанії (чисельність поданих заяв, кількість зарахованих на перший курс студентів) щодо спеціальностей (напрямів підготовки), які функціонують на природничому факультеті, упродовж 2012-2017 рр. Також проаналізовано успішність майбутніх екологів упродовж навчання у бакалавраті як один із показників ефективності здійснення профорієнтаційної роботи для вдалого вибору професії та реалізації наукового потенціалу молоді. Подано інформацію про працевлаштування студентів природничого факультету денної державної форми навчання за освітнім ступенем «магістр», що показує рівень їх професійної самореалізації по завершенню навчання у закладі вищої освіти. Окреслено перспективи подальшого розвитку та удосконалення форм і методів здійснення профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю для її успішного професійного самовизначення. Зясовано, що визначені напрями і заходи профорієнтації дозволяють окреслити систему профорієнтаційної роботи з молоддю у закладі вищої освіти, що передбачає в перспективі успішне професійне становлення особистості. Застосування форм та методів профорієнтаційної роботи сприятиме професійному самовизначенню випускників загальноосвітніх навчальних закладів та здійсненню якісної підготовки професійно спрямованих фахівців викладачами вищого навчального закладу. У перспективі необхідними є посилення співпраці та зв’язків з освітніми закладами, державними службами зайнятості, відділами освіти для проведення профорієнтаційних заходів для абітурієнтів та працевлаштування випускників вишу, вивчення ринку освітніх послуг та ринку праці щодо затребуваних та перспективних професій, пошук та впровадження нових шляхів профорієнтаційної роботи серед вступників.
The article considers the role of institution of higher education in the process of occupational determination of students. The analysis of research results in this field was carried out. The structure of the system of vocational guidance work, which is carried out by the faculty of the natural faculty of the Poltava V.G.Korolenko National Pedagogical University is described. The main directions of conducting vocational guidance are outlined. It is noted that the success of vocational guidance work depends on the complexity and systematic approach to the implementation of this process. The peculiarities of cooperation with educational departments of the city of Poltava, Poltava region, the state employment service, mass media on the organization of joint vocational guidance projects and activities are highlighted. The results of the admission campaign (the number of applications submitted, the number of students enrolled for the first year of study) for the specialties (directions of training) that are functioning at the Faculty of Natural Sciences are shown during 2012-2017. The progress of the future ecologists during the study at the bachelor's degree as well as the performance indicators is analyzed as well as vocational guidance work for successful selection of a profession and realization of scientific potential of youth. Information about employment of students of the natural faculty of the day state form of studying at the educational level of the "master" is performed and it shows the level of their professional self-fulfillment at the end of the program study at a higher education institution. The prospects for further development and improvement of forms and methods of carrying out vocational guidance work with the student youth for its successful professional self-determination are outlined. It is explained that certain directions and measures of vocational guidance allow outlining the system of vocational guidance work with youth in the institution of higher education, which implies in the future a successful professional development of the individual. Application of the forms and methods of vocational guidance will promote the professional self-determination of graduates of comprehensive educational institutions and the implementation of qualitative training of professionally directed specialists by teachers of higher educational institutions. In the long term, it is necessary to strengthen cooperation and links with educational institutions, state employment services, education departments for conducting vocational guidance for university entrants and employment of graduates, studying the market of educational services and the labor market in relation to the demanded and prospective professions, search and introduction of new ways of vocational guidance work among the applicants .
Опис: Гриньова М. В. Профорієнтація як шлях до успішного професійного самовизначення особистості / М. В. Гриньова, О. Р. Ханнанова // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2018. – Вип. 3. – С. 34-43.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/11358
Розташовується у зібраннях:2018(3)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Hryniova.pdf356,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок