|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра психології >
Збірник наукових праць >
Психолого-педагогічні аспекти розвитку особистості в сучасному світі >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/10357
|
Назва: | Гуманізація міжособистісного спілкування підлітків з однолітками та дорослими: соціально-перцептивний аспект |
Автори: | Клевака, Л.П. |
Ключові слова: | підлітки дорослі спілкування підлітковий вік соціальна перцепція методи дослідження підліткове спілкування психологія спілкування |
Дата публікації: | 2007 |
Короткий огляд (реферат): | Огляд вітчизняної та зарубіжної психолого-педагогічної літератури доводить, що
спілкування є визначним для становлення особистості у підлітковому віці, а особливе значення надається ролі соціально-перцептивного аспекту, тобто взаємопізнанню і взаєморозумінню партнерами по спілкуванню один одного. Вагомий внесок у вивченні даної
проблеми зробили: Дж. Бруннер, К. Девіс, О.О. Бодальов, А.Г. Ковальов, Г.М. Андрєєва, Н.В. Кузьміна, М.Р. Бітянова, Л.Е. Орбан-Лембрик та інші дослідники. Оскільки спілкування є провідною діяльністю у підлітковому віці, то у нашому дослідженні ми спиралися на роботи
Х. Ремшмідта, Л.С. Виготського, А.Г. Хрипкової, А.В. Мудрик, І.Ю. Кулагіної, В.С. Мухіної, Г.С. Абрамової, В.А. Аверїна та інших провідних психологів і педагогів, які глибоко розглядали його структуру, специфіку та основні засоби. Проте, з нашої точки зору, у психолого-педагогічних роботах дається лише загальна характеристика підліткового спілкування без глибокого аналізу такої важливої її
сторони, як перцептивної, що передбачає пізнання і розуміння партнерами по
спілкуванню один одного. Хоча саме вона забезпечує специфікацію спілкування дитини з оточуючими: розуміння їх особистісних характеристик, адекватне сприймання проявів поведінки в різних ситуаціях, емпатію, що забезпечує знаходження адекватних засобів взаємодії та комунікації. Саме з цим пов'язана актуальність нашого дослідження, що
здійснювалося у ряді шкіл міста Полтави серед підлітків віком 14-15 років. |
Опис: | Клевака Л. П. Гуманізація міжособистісного спілкування підлітків з однолітками та дорослими: соціально-перцептивний аспект / Л. П. Клевака // Психолого-педагогічні аспекти розвитку особистості в сучасному світі : Збірник наукових праць. – Полтава: Освіта, 2007. – С. 43-46. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/10357 |
Розташовується у зібраннях: | Психолого-педагогічні аспекти розвитку особистості в сучасному світі
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|