|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра педагогічної майстерності та менеджменту імені І.А. Зязюна >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
20 Каришинські читання >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/10148
|
Назва: | Еколого-еволюційний підхід до навчання природничих дисциплін як умова цілісного розуміння природи |
Автори: | Рибалко, Л.М. |
Ключові слова: | навчання природничих дисциплін розуміння природи учень знання про природу природничо-наукова освіта еколого-еволюційний підхід |
Дата публікації: | 2013 |
Короткий огляд (реферат): | Розглядати природу у її цілісності – це, перш за все, виходити з положення, що кожен із його компонентів тісно пов’язаний з іншими і вносить свій унікальний внесок у життєдіяльність усієї біосфери. Будь-яка форма життя на Землі – ланка єдиного ланцюга живлення, і його розрив призводить, як правило, до небезпечних наслідків. Тому кожний компонент природи необхідно розглядати у зв’язку з його довкіллям, що формує уявлення
про цілісність природи, на основі яких в учнів формуються цілісні знання.
У природознавстві проблему цілісності деякі вчені пов`язують з уявленням, яке виникає при пізнанні об’єкта не як «самого по собі», а як цілісної системи до повного його розуміння через абстрактне пізнання його частин (Н.П. Депенчук); як «систему, сукупність об’єктів, взаємодія котрих обумовлює наявність нових інтегральних якостей, які не притаманні частинам, що складають її» (В.Г. Афанасьєв); як взаємопов’язану сукупність елементів складного об’єкта, що має характеристики, які відрізняються від простої суми характеристик окремих елементів,
при цьому цілісність передбачає, що всі частини складної системи служать загальній меті (В.С. Крисаченко). |
Опис: | Рибалко Л. М. Еколого-еволюційний підхід до навчання природничих дисциплін як умова цілісного розуміння природи / Л. М. Рибалкко // Методика навчання природничих дисциплін у вищій та середній школі. XX Каришинські читання : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., (Полтава, 29-30 трав. 2013 р.) / за заг. ред. М. В. Гриньової ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка, Ін-т педагогіки НАПН України, Полтавська міська рада та ін. – Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2013. – С. 274-276. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/10148 |
Розташовується у зібраннях: | 20 Каришинські читання
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|