DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра початкової освіти >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21294

Название: THE EXPLORATION OF THE LEVEL OF PEDAGOGICAL UNIVERSITY STUDENTS’ MOTIVATION FOR USING AESTHETIC THERAPY
Авторы: Fediy, O.
Miroshnichenko, T.
Silchuk, O.
Nikolaienko, Yu.
Федій, О.Андр.
Мірошниченко, Т.В.
Ключевые слова: aesthetic therapy
emotional-sensory sphere
humanization of education
psychological comfort
vocational training
естетична терапія
емоційно-чуттєва сфера
гуманізація освіти
психологічний комфорт
primary school teachers
професійне навчання
початкова школа
вчителі
Issue Date: 2021
Краткий осмотр (реферат): The article deals with the experimental study of the motivational level of prospective teachers’ readiness to use psychological and pedagogical potential of the aesthetic-therapeutic component in their professional activities. The relevance of the introduction of aesthetic-therapeutic component in pedagogical activity is primarily associated with the strengthening and approval of a new role of a teacher of the New Ukrainian School – not only as a vessel for information and a knowledge transfer, but also as a coach, facilitator, tutor, moderator in individual educational trajectory of a child.
Описание: Fediy O. A., Miroshnichenko T. V., Silchuk O. V., Nikolaienko Yu. O. THE EXPLORATION OF THE LEVEL OF PEDAGOGICAL UNIVERSITY STUDENTS’ MOTIVATION FOR USING AESTHETIC THERAPY. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки № 1 (37). Ч. ІІ (2021). Pp. 186-192.
URI: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21294
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Федій_Мірошн_The exploration of the level.pdf416,4 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback