|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2021(9-10) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19145
|
Назва: | Інноваційні тенденції професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти: вітчизняний та європейський досвід |
Автори: | Дичківська, І.М. Улюкаєва, І.Г. |
Ключові слова: | професійна підготовка майбутні вихователі заклад дошкільної освіти інноваційні тенденції зарубіжні системи освіти |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | У статті здійснено порівняльний аналіз підготовки майбутніх вихователів закладів
дошкільної освіти до професійної діяльності у зарубіжних системах освіти.
Схарактеризовано інноваційні тенденції вищої педагогічної освіти зарубіжних країн:
максимальна наступність, перспективність і спадкоємність освітніх програм різних
ступенів, їх взаємна інтеграція, що гарантує продовження освіти. При аналізі систем
підготовки майбутніх педагогів у різних країнах виокремлено інноваційний аспект
підготовки педагогів дошкільної освіти. Підготовку майбутніх педагогів розглянуто
через широке використання інноваційних методів: дискусій, евристичних бесід, відеопрезентацій, електронних курсів, тренінгів, «мозкових штурмів», «акваріумів»,
синектики, дидактичних ігор тощо. Результати аналізу інноваційних технологій, що
використовуються у підготовці фахівців дошкільної освіти зарубіжних країн,
дозволяють стверджувати про уніфікованість їх основних критеріїв: концептуальність,
системність, керованість, ефективність та відтворюваність. Підкреслено, що в аспекті
інтеграції в європейський освітній простір підготовка майбутніх фахівців дошкільної
освіти за кордоном набуває рис генералізації та універсалізації навчального знання,
диверсифікації навчальних програм, інтеграції дисциплінарних курсів, стандартизації та
уніфікації змісту освіти, оцінки навчальних досягнень здобувачів вищої освіти тощо. З
огляду на ці принципові положення, пропоновано проєктувати процеси розвитку
педагогічної освіти в Україні, зберігаючи зорганізаційні форми і моделі, що склалися
історично, враховуючи при цьому європейські та світові тенденції. Висновки, зроблені
щодо тенденцій організації підготовки майбутніх педагогів дошкільної освіти у країнах
світу, дозволять орієнтуватися на ті її аспекти, які можна визначити інноваційними для
сучасної вітчизняної системи підготовки вихователів закладів дошкільної освіти (ЗДО). |
Опис: | Дичківська І. М., Удюкаєва І. Г. Інноваційні тенденції професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти: вітчизняний та європейський досвід // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта:науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В.Г.Короленка. – Полтава, 2021. – Вип. 9-10. С. 103-112. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19145 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(9-10)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|