DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Української філології та журналістики >
Кафедра української літератури >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16641

Назва: Рецепція гоголівських мотивів у «Миргородському ярмарку» Олени Звичайної
Автори: Ленська, С.В.
Ключові слова: рецепція
ремінісценція
антитоталітарне спрямування
нарис
романтизм
реалізм
Гоголь М.В.
Олена Звичайна
Дата публікації: 2019
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто форми рецепції та інтерпретації гоголівських мотивів у нарисі письменниці-емігрантки Олени Звичайної (1902–1985) «Миргородський ярмарок». Твір був написаний до двадцятих роковин Голодомору в Україні і був опублікований одночасно у двох видавництвах, у Вінніпезі і у Мюнхені, що засвідчило концептуальну важливість нарису у творчому доробку авторки. Відштовхуючись від романтично-веселої і піднесеної картини «Сорочинського ярмарку» Гоголя, письменниця-емігрантка розкриває моторошну картину голодного існування українського селянства, поставленого на межу смерті антилюдською владою. Олена Звичайна свідомо вводить алюзійне зіставлення свого твору із гоголівським, використовуючи прийом антитези: багатоголоссю ярмарку ХІХ століття вона протиставляє глухий людський шум напівмертвих людей, які прийшли виміняти останні цінні речі (сорочки, рушники, скатерки тощо) на хліб. Головний герой нарису, статечний і покірний хлібороб Михайло Семенович Самодин приніс на продаж неймовірної краси плахту з приданого своєї бабці, тобто витканої за часів Гоголя. Обмінявши сімейну реліквію на хлібину, він помер, не дійшовши до рідної домівки. Фінальна картина ясної місячної ночі різко контрастує з горем і смертю, зображеними у нарисі Олени Звичайної. Ремінісценції з гоголівськими текстами відбувається на рівні заголовків, прихованих цитат, алюзій, натяків, публіцистичних звертань до Гоголя. Олена Звичайна не обмежується лише дебютною повістю з «Вечорів на хуторі біля Диканьки», звертаючись також до повісті «Майська ніч, або Утоплена», до творів зі збірки «Миргород» («Повісті про те, як посварилися Іван Іванович з Іваном Никифоровичем», «Старосвітські поміщики»), до «Мертвих душ». Гоголівські твори дозволяють авторці сатирично змалювати сучасну їй дійсність, розкрити її антигуманний характер.
Опис: Ленська С. В. Рецепція гоголівських мотивів у «Миргородському ярмарку» Олени Звичайної / С. В. Ленська // Філологічні науки, Полтава. - 2019. – Вип. 30. – С. 20-25.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16641
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Рецепція гоголівських мотивів.pdf358,44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок