|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра психології >
Збірник наукових праць >
Психолого-педагогічні аспекти розвитку особистості в сучасному світі >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/10332
|
Назва: | Розвиток самосвідомості на ранніх етапах онтогенезу |
Автори: | Атаманчук, Н.М. |
Ключові слова: | самосвідомість розвиток самосвідомості самопізнання формування свідомості старший дошкільний вік свідомість |
Дата публікації: | 2007 |
Короткий огляд (реферат): | Особливості розвитку самосвідомості на ранніх етапах онтогенезу висвітлені
досить нерівномірно. Більшість праць присвячених цій проблемі стосуються періоду шкільного дитинства. Менш дослідженою є самосвідомість дітей дошкільного віку. (Н.Н. Авдєєва, Б.І. Ананьєв, Н.Є. Анкундінова, А. Валлон, В.В. Давидов, І.Т. Дімітров, О.Л. Кононко, М.І. Лісіна, В.С. Мухіна, Н.І. Непомняща, Т.Н. Овчинникова, О.Н. Пахомова, А.І. Сільвестру, Р.Б. Стеркіна, С.П. Тищенко, Л.І. Уманець). Розглядаючи генезис самосвідомості, психологи виходять із положення про те, що самосвідомість розвивається у процесі спілкування з оточуючими людьми та удосконалюється на основі особистої практичної діяльності дитини, як суб’єкта життєтворчості.
Слід відмітити, що в поглядах вчених на питання виникнення самосвідомості в
онтогенезі зустрічаються деякі розбіжності. Визначаючи тісний зв’язок між свідомістю і самосвідомістю, ряд авторів (Л.І. Буєва, Д.І. Дубровський, М.І. Сеченов, А.І. Спіркін, П.Р. Чамата, І.І. Чеснокова) заперечують можливості часового розходження даних явищ. Інші вважають, що “самопізнання індивіда здійснюється лише на основі пізнання ним іншої людини і навколишнього середовища, тобто самосвідомість виникає на основі
свідомості, яка досягає певного рівня розвитку”. |
Опис: | Атаманчук Н. М. Розвиток самосвідомості на ранніх етапах онтогенезу / Н. М. Атаманчук // Психолого-педагогічні аспекти розвитку особистості в сучасному світі : Збірник наукових праць. – Полтава: Освіта, 2007. – С.3-8. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/10332 |
Розташовується у зібраннях: | Психолого-педагогічні аспекти розвитку особистості в сучасному світі
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|